Angliai tanulmányút – 2016

2016-07-01 09:55:02

A hagyományos boronkays angliai kirándulás idén a Normannok váraihoz és a Tudorok városaihoz vezetett. A június 6-án induló lelkes csapat nagy része 10.N-es diákokból állt, de csatlakoztak hozzánk a 9. évfolyam osztályaiból is.

Osztályfőnökünkön, Mauterer Zsuzsannán kívül 5 kísérőtanár – Sipos Brigitta, Weltler Csilla, Novák Mónika, Hallai Judit és Sipos Ivett – jött velünk, valamint Tóth Gábor, a lelkiismeretes és vicces idegenvezetőnk.

Ausztrián, Németországon és Belgiumon keresztül jutottunk el Franciországba, ahonnan a Csalagúton keresztül végre Anglia földjére értünk 7-én reggel.

Pár óra buszozás után az angol utakon végre elértük első úticélunkat. Mellettünk aprólékosan kidolgozott, sokablakos épületek futottak el, alig vártam, hogy leszállhassak a buszról, és közelebbről is megismerhessem ezt a mesebeli települést. Oxfordban voltunk, a világhírű egyetemi városban. A Covered Market hívogató bódéi között sétálgattunk, majd elgyalogoltunk a Sóhajok hídjához, s közben rengeteg biciklista suhant el melletünk.

Később bementünk a New College-ba, melynek különös hangulatú ebédlője a Harry Potter-filmekben is feltűnik. Az igazi, angol egyetemi életbe is bepillantást nyerhettünk: láttunk gótikus épületek lépcsőin beszélgető, ebédelő vagy éppen tanuló diákokat, és kissé irigykedve néztük a puha pázsiton hasaló egyetemistákat. Barátaik körében vonultak a frissen vizsgázott tanulók, nevetve, elegáns ruhájukon naptejjel, borotvahabbal, szerpentinnel – ők így ünnepelnek.

Este nagyon izgatottak voltunk, ugyanis megismerhettük fogadó családjainkat, akiknél az elkövetkezendő héten megszálltunk.

Másnap a hangulatos Cotswolds vidékén barangoltunk. Megtekintettük a 900 éves, festett üvegablakairól híres Gloucester katedrálist, majd a mézszínű házakkal teli Painswickbe látogattunk.

Ezután a pillangóházzal rendelkező Berkeley kastély következett, ahol épp akkor forgattak egy lovagkori filmet, mikor ott jártunk, így egyes helyeken csak lopakodva közlekedhettünk. A kastély után Bath kedves városában néztünk szét.

Csütörtökön önállóan fedezhettük fel Anglia talán legérdekesebb várát, a Warwick Castle-t. Legtöbbünk egyenesen a titokzatos labirintus felé vette az irányt, ahol ha megtaláltuk a fontos történelmi helyszíneket, jutalomban részesültünk. Élethű viaszfigurák mutatták be az egykori előkelő, udvari életet, valamint interaktív kiállításon ismerhettük meg a kastély kalandos történelmét. Aki elfáradt a rengeteg lépcsőzéstől, megpihenhetett a pávákkal teli kertben vagy megnézhette a ragadozómadarak bemutatóját.

Délután Shakespeare szülőhelyét, Stratford-upon-Avont látogattuk meg. Itt természetesen minden ajándéktárgyon megtalálható a híres drámaíró, de legalábbis egy idézet tőle, sőt én egy shakespeare-i stílusban átírt Star Wars-ba is beleolvastam.

A következő napon a kétnyelvű Wales-be utaztunk, egyenesen egy vizesárokkal körülvett középkori kastélyhoz, a Caerphilly Castle-hoz. Itt egy füstölgő, vörös sárkány fogadott bennünket, mely Wales jelképe, mögötte pedig egy talán a pisai társánál is ferdébb torony.

Cardiff felfedezését egy múzeumban kezdtük, majd a belvárosi körhintánál szétszéledtünk, hogy mindenki kedve szerint járhassa be a fővárost. A wales-iek nagyon szeretik a zenét, erről a lépten-nyomon felbukkanó utcazenészek tanúskodtak. A hangulatos sétálónegyed roskadozik a hívogató üzletektől, sokan itt vettünk szuvenírt vagy ültünk be kávézókba, éttermekbe.

Visszafelé benéztünk a sok kosztümös film forgatási helyszínéül szolgáló Lacock-ba, a mesébe illő angol faluba, ahol tényleg minden zugból és repedésből vadvirágok nyújtózkodnak, és nincsenek villanyoszlopok.

Az utolsó nap nemcsak azért volt izgalmas, mert a nyüzsgő Londonban töltöttük, hanem azért is, mert II. Erzsébet királynőnek aznap ünnepelték a 90. születésnapját. A Buckingham Palotánál természetesen óriási volt a tömeg, alig tudtunk eljutni a St. James’s parkon keresztül a Trafalgar térre, ahonnan tökéletesen láthattuk a légiparádét, ugyanis pont felettünk repültek el a résztvevő repülőgépek. Nagy élmény volt, hogy ezután kisebb csoportokban csatangolhattunk ebben az hatalmas városban.
A Temzéhez az éjszakai élet központját jelentő Sohón és az egzotikus portékákkal, friss gyümölcsökkel és street food bisztrókkal teli Covent Gardenen keresztül jutottunk el. A London Eye-hoz érve kettévált a csapat: sokan felszálltak az óriáskerékre, hogy a madarak szemszögéből láthassák a pezsgő metropoliszt, míg a többiek az utcai mutatványosok, élőszobrok, táncosok és szökőkutaknál pancsoló gyerekek forgatagában sétáltak.

Este már a Csalagút felé vettük az irányt, búcsúztunk Britanniától, telve azzal a sok élménnyel, amit a szigetországban szereztünk.