Provence és a francia Riviéra

2014-07-08 05:22:36

A tanév utolsó szervezett iskolai kirándulása Észak-Itálián át Dél-Franciaországba vezetett. Iskolánk huszonhárom fős csoportja június 20-án az esti órákban indult a csodálatos tájakra. 6 nap alatt 3500 km-t tettünk meg a Student Lines diákutazási iroda szervezésében.

Jártunk Milánóban, ahol a Dom, a Victor Emmanuel Passzázs és Scala megtekintése után 98 alagúton és 89 viadukton áthaladva érkeztünk meg az Azúrpartra. Szállásunkat Fréjus kisváros pálmafás kempingje biztosította négy elég szűkös mobile home-mal, szerencsére a jó idő miatt leginkább a teraszon tudtuk kipihenni a programokkal teli napok és buszozás fáradalmait.

Monaco fényűző világa (luxusyachtok, és méregdrága sportkocsik, kaszinók) leginkább a diákságot kápráztatta el, akik lelkesen fotózták az összes Ferrarit és Lamborghinit. Jártunk a székesegyházban, ahol az egykor híres amerikai színésznő és monacoi hercegné, Grace Kelly sírja található, a hercegi palotában és a kaszinónál is, amelyben pénztárcánk és a csoport életkora miatt hosszan nem tudtunk időzni.

A provence-i hangulat két csodálatos, sziklára épült, romantikus faluban teljesedett ki: Eze-Village és St-Paul szűk utcácskái, ódon épületei és kézműves termékei mindenkit elbűvöltek. Túránk legalacsonyabb tetszési indexét a Chagall-múzeum érte el a diákság körében, valószínűleg a soron következő tengeri fürdőzés is szerepet játszhatott ebben. A kulturális program fáradalmait Nizza azúrkék tengervize enyhítette. A 18 fokos hullámzó sós víz leginkább a fiatalokat vonzotta. Aki felkapaszkodott a Nizza felett magasodó bástya és várrom környékére, madártávlatból pillanthatott a Riviérára, amely felülről még sokkal szebb látványt nyújtott, mint a partról.

És a természeti szépségeknek itt még közel sem volt vége, hiszen a Verdon folyó kanyonja, amely 24 km-en keresztül kanyarog az Alpok magaslatai között, igazi csemege volt minden turistának. Sofőrünk bámulatos rutinnal vezette a buszt a keskeny hegyvidéki utakon, ahol a sziklába vájt átjárók és a beláthatatlan kanyarok alatt több száz méteres mélységben kanyargott a vadvízi evezők által kedvelt Verdon. Ki-ki vérmérséklete, gyomra és tériszonya szerint tekingetett fel és le, csodálta vagy próbálta túlélni az izgalmas szurdok szakaszt.

Délután a Fragonard parfümgyárban vezettek körbe minket, ahol megismerkedtünk az illatgyár összes technikájával és műhelytitkával. Este Cannes-ban sétálgattunk, ahol a filmpalota vörös szőnyegére lépve, csábos mosollyal egy pillanatra mi is sztárokká válhattunk.

Hazafelé a Garda-tó egy varázslatos városkája, Sirmione fogadott minket: Egy középkori vár, a tóparti idill és hatalmas mennyiségű hamisítatlan olasz gelatti hívta elő utolsó euróinkat a pénztárcákból.

A társas utazás kényelmetlenségei ellenére tartalmas 5 napot töltöttünk Provence levendulás tájain. Bár szervezett nyelvoktatást sajnos nem tudtunk igénybe venni, a bátrabb diákok az angol mellett a francia nyelvet is gyakorolhatták (volna), amikor vásároltak, vagy a mobil home áramellátása szünetelt.

Köszönet illeti minden diákunkat, hogy az úton boronkays diákhoz méltón, mindig pontosan és összeszedetten érkeztek a megbeszélt helyekre. Köszönjük a Student Lines munkatársainak az emlékezetes utat és reméljük, hogy a fotók láttán többen kedvet kapnak az említett vidékek meglátogatásához. Bon voyage!