Spanyolországi kirándulásunk

2016-09-14 14:48:30

Amikor Ferenczi Adrienn tanárnő bejelentette, hogy spanyolországi utazást szervez, nem volt kérdéses, hogy én is gyarapítom a résztvevők számát. 2016. június 20-án kora reggel indultunk neki fáradtan, ám annál nagyobb izgalommal és lelkesedéssel a 25 órás buszútnak, mit sem sejtve Spanyolország rejtelmeiről.

Amikor megérkeztünk, szinte egyből belevetettük magunkat a Földközi-tenger hullámaiba. Ez a nap a pihenésről, illetve a pár napra otthont adó kemping felfedezéséről szólt.

Miután kipihentük az utazás fáradalmait, annak is eljött az ideje, hogy a környéket is megismerjük. Elsőként Tossa de Mar-ba sétáltunk át, végig a tengerpart mentén.

Kihagyhatatlan volt a piaclátogatás, ahol életemben először kóstolhattam churrost, ami egy igen finom spanyol édesség, a fánkhoz hasonlítható, csak rudacska alakú és cukorba mártogatják. A vásárlást és a városnézést követően áthajókáztunk Lloret del Mar-ba, ahol szintén a városnézéssel egybekötött vásárlásé volt a főszerep. Ezután a szállás tengerpartjára sodort az ár, méghozzá egy üveg alapzatú hajón, így kicsit közelebbről láthattuk a tenger élővilágát.

Lehetőségünk volt a tanulásra, így jó diákok lévén igényeltük is a spanyol nyelvtanfolyamot. Személy szerint nem bántam meg, hogy részt vettem, rengeteg új dolgot tanultam, nemcsak néhány szót, hanem a kultúrát is megismertették velünk. A magyar kultúrából sem lehetett hiány, ugyanis nyomon követtük a magyar válogatott mérkőzéseit, megmutattuk, milyenek az igazi vérbeli szurkolók.

A következő napokban már nagyobb távolságokat tettünk meg, leghosszabb utunk Barcelonába, Katalónia fővárosába vezetett. A futballrajongók örömére a Camp Nou-ba vettük az irányt a buszos városnézés után. A stadion előtt egy egykori magyar labdarúgó, Kubala László szobrára lettünk figyelmesek. A futball arénába sajnos nem tudtunk bejutni időhiány okából, de így is hasznosan töltöttük el a megmaradt szabadidőnket. Ezután következett a nap csúcspontja: egy óriási, nem mindennapi szökőkúthoz látogattunk el.

Emberek tömege várt a zenélő, fényekben pompázó előadásra, nem hiába, hiszen tényleg gyönyörű. Ha valaki Barcelonában jár, mindenképp szerepeljen a programjai között a monjuici szökőkút, illetve nem ajánlatos kihagyni Antonio Gaudi mesterművét, a Sagrada Familiát sem. Gaudi monumentális, gótikus stílusú épülete a mai napig épül.

A rengeteg program közül meg kell említenem még Montserratot, a Fekete Madonna otthonát. Ezt a zarándokhelyet a templomon kívül a kilátás teszi még lenyűgözőbbé, meg persze a Madonna szobor, melyhez kígyózó sorokban várakoznak az emberek, hogy megérinthessék, bízván csodatételében.

Spanyolországban töltött kirándulásunk utolsó napján fakultatív programként néhányan napközben egy delfin show-t tekintettek meg, este pedig egy középkori lovagi tornáknak helyet adó épületben fogyasztottuk el az utolsó vacsoránkat. Korhű személyzet, korhű ruhákban. Így a középkori módon történő, evőeszköz nélküli étkezés sem maradhatott el. A torna után egy flamenco estbe csöppentünk: sok-sok táncossal, bámulatos ruhákkal és mozdulatokkal, valamint nyugodt, kiváló ritmusérzékkel rendelkező lovakkal.

Sajnos eljött az utolsó nap, amikor már csak a bőröndjeink összecsomagolása volt hátra. Délután fájó szívvel búcsúztunk a kempingtől és Spanyolországtól.

Köszönöm, hogy én is részese lehettem ennek a felejthetetlen kalandnak egy szuper társasággal, remélem, a közeljövőben adódik még alkalmam hasonló utazásokhoz.